• Home
  • Blog
  • Van software naar vastgoedmarketing

Van software naar vastgoedmarketing

Van software naar vastgoedmarketing

Blinqlab bestaat nu 10 jaar. Hoe heeft het bedrijf zich kunnen ontwikkelen van software leverancier naar vastgoedmarketing?

Oprichter Jan Kees van Mourik vertelt.

Een oplossing voor onze ‘brain drain’

Veel mensen in Nepal willen naar het buitenland. Het geeft de familie aanzien en brengt bovendien geld in het laatje. Daarnaast zijn getrainde programmeurs zeer gewild in het buitenland.

Dus tegen de tijd dat we onze programmeurs vanuit de univerisiteit op niveau hadden getraind, spaarden ze voldoende geld om toelatingstesten voor bijvoorbeeld de VS te doen. Eenmaal geslaagd, gingen ze nieuwe uitdagingen aan. Reden voor ons om uit te zien naar nieuwe activiteiten.

Nieuwe activiteiten

De inspiratie voor Drafting Factory kwam van een software klant, de IT manager van een Utrechtse woningcorporatie. Hij vertelde dat hij 400.000 papieren tekeningen had laten scannen door een bedrijf uit India. Alles met als doel om deze te digitaliseren.

Zelf had ik al grote affiniteit met 3D tekenen en plattegronden. Via India was de link snel gelegd naar mijn bedrijf in Nepal. De naam Drafting Factory werd bedacht en in Nepal werden de eerste tekenaars aangenomen

Van tekenfabriek naar vastgoedmarketing

Ons geluk was dat funda in die tijd  de interactieve 2D/3D plattegronden introduceerde op haar platform. De Floorplanner software was relatief eenvoudig te leren. Daarnaast bood het platform veel mogelijkheden om de werkprocessen in hoge mate te automatiseren. Prima voor een bedrijf met een IT basis als dat van ons. 

Prijstechnisch profiteren we vanaf dag één van offshore werken. Het kostenvoordeel geven we onze klanten terug in de vorm van een scherp tarief. In combinatie met een goed geolied proces en actieve acquisitie leverde dat snelle groei.

Met de groei steeg ook de vraag naar overige vastgoedmarketing diensten zoals fotografie en visualisaties.

Het team nu

Inmiddels zijn we dankzij het harde werken van onze teamleden gegroeid naar een team van bijna 100 mensen. Naast onze tekenkamer hebben we fotografen, inmeters en binnendienst medewerkers in loondienst. Ook werken we met een groep van freelancers om de pieken in vraag of onverwachte uitval van collega’s op te vangen.

Verdeeld over vier teams werken we hard aan het presenteren van vastgoed. Inmiddels in een dag- en avondshift waardoor we de gehele Nederlandse werkdag direct met onze tekenkamer in contact zijn.

Voor ons team in Nederland zijn de Nepalese collega’s mensen met wie dagelijks meerdere keren contact is. Deze verwevenheid maakt het mogelijk om samen als één professioneel team te opereren naar onze opdrachtgevers.

Blinqlab, vastgoedmarketing

Abonneer je op onze nieuwsbrieven.

Vul je e-mailadres in en laat je inspireren

© 2020 BLINQLAB | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN.